Aantal inschrijvingen

  • 11-12-2018 / 17:00 uur 46% 46%

Inschrijven kan alleen deze week nog

Dag(en)

:

Uur(s)

:

Minute(s)

:

Second(s)

Alles op een rij

Overstappen naar glasvezel is niet moeilijk, maar we begrijpen dat u alle informatie eerst goed op een rij wilt hebben. Daarom hebben we de belangrijkste feiten over glasvezel en de coöperatie Breedband Borger-Odoorn voor u samengevat.  

Coöperatie en providers
Als u gebruik wilt maken van internet, telefoon of televisie via een glasvezelaansluiting, dan krijgt u te maken met twee partijen: coöperatie Breedband Borger-Odoorn en een provider die de internetdiensten levert. De coöperatie is als eigenaar van het netwerk verantwoordelijk voor uw glasvezelaansluiting. De providers op het netwerk bieden verschillende diensten aan op het gebied van internet, telefonie en televisie. Om gebruik te kunnen maken van die diensten, sluit u een abonnement af bij een van de providers en gaat u een overeenkomst aan met de coöperatie.

Contracten
U sluit altijd twee contracten af. Een contract met de coöperatie voor toegang tot het netwerk en daarnaast een contract met een provider om gebruik te kunnen maken van internet, telefonie en televisie. De coöperatiebijdrage en het abonnement bij een provider zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. 

Kosten: coöperatiebijdrage en abonnement provider
U betaalt aan de coöperatie een maandelijkse bijdrage van € 15,50. Daarnaast betaalt u abonnementskosten aan uw provider. U kunt uit verschillende pakketten en abonnementen kiezen. Sommige providers rekenen eenmalige aansluitkosten.
Kijk hier voor meer informatie over de providers en abonnementen.  

Prijsverhogingen?
De maandelijkse coöperatiebijdrage wordt ieder jaar geïndexeerd. Een prijsverhoging buiten deze indexering om is alleen mogelijk als de ledenraad van de coöperatie daarmee akkoord gaat. Daarbij komt de ledenraad op voor het belang van de leden, en dus ook voor u.

Duur van het contract
De duur van het abonnement kent een vaste periode van 1 jaar. Bij sommige providers krijgt u een korting op de aansluitkosten als u kiest voor een vaste periode van 2 jaar. De minimale vaste periode is dus 1 jaar. Zelf kunt u eventueel kiezen voor een langere periode. Na de vaste periode kunt u het abonnement opzeggen als u dat wilt. Daarmee vervalt ook de verplichting om de coöperatiebijdrage te voldoen. De maximale periode van betalen van coöperatiebijdrage is als u niet opzegt 20 jaar. Bent u na 20 jaar nog steeds lid? Dan betaalt u vanaf dat moment geen coöperatiebijdrage meer, maar alleen nog voor het abonnement bij uw provider. Als u na bijvoorbeeld 3 jaar verhuist, kunt u gewoon opzeggen.

Coöperatiebijdrage eenmalig afkopen of maandelijks betalen
U kunt ervoor kiezen om de coöperatiebijdrage af te kopen. Dat is voordeliger voor zowel de coöperatie als voor u. Eenmalig afkopen is een keuzemogelijkheid, het is dus niet verplicht. Het afkoopbedrag is lager dan de optelsom van de maandelijkse coöperatiebijdragen voor de genoemde periode van 20 jaar. Dat kunnen we doen omdat de coöperatie daardoor eerder en gemakkelijker in staat is om de lening af te lossen. Over geld wat niet geleend is, hoeft ook geen rente betaald te worden. U mag op ieder gewenst moment overstappen van maandbetaling naar afkoop ineens.

Waarom werken we vanuit een coöperatie?
Een coöperatie is een vereniging van leden, die een behoefte onder deze leden behartigt en hier invulling aan geeft. In het geval van Coöperatie Breedband Borger-Odoorn: door snel internet te verzorgen voor het buitengebied van de gemeente Borger-Odoorn. Het gaat dus om een glasvezelnetwerk voor en door leden. De leden zijn baas in eigen huis. Niet alleen hebben de leden eigen zeggenschap over het glasvezelnetwerk, ook winst die de coöperatie maakt, blijft binnen de coöperatie. Dat is gunstig, want daarmee kunnen namelijk nieuwe investeringen gedaan worden.

Bestuur van de coöperatie: dagelijks bestuur
Een coöperatie moet geleid worden. Dat gebeurt door het dagelijks bestuur. Dit bestuur heeft de operationele leiding op basis van een gedegen bedrijfsplan. In dit uitvoerige plan worden alle aspecten op het gebied van visie, missie, doelstellingen, financiën en strategie belicht. Het bedrijfsplan vormt de kern van het beleid en het bestuur dient zich daar uiteraard aan te houden.

Controle van het beleid: Raad van Commissarissen
De Raad van Commissarissen van de coöperatie controleert het beleid van het bestuur. De RvC bestaat uit zwaargewichten uit het bedrijfsleven en coöperatiewezen en daarnaast uit mensen met ruime bestuurlijke ervaring of ervaring op het gebied van projectmanagement.

De rol van de ledenraad
Verder wordt er een ledenraad benoemd, die binnen 3 jaar wordt herkozen. Alle leden van de coöperatie kunnen zich aanmelden voor een stoeltje in de ledenraad. De ledenraad heeft bevoegdheden om de begroting vooraf af te keuren en geeft decharge aan het bestuur voor het beleid van het afgelopen jaar.

De rol van de provincie
Daarnaast zijn er stakeholders die met ons meekijken en ingrijpen als men van mening is dat er een onheus beleid wordt gevoerd. De belangrijkste stakeholder is de financier, de provincie Drenthe. Met de provincie wordt een leningsovereenkomst aangegaan waarin is afgesproken dat de coöperatie periodiek verantwoording moet afleggen voor het financiële beleid. De coöperatie krijgt het geleende bedrag van 4,4 miljoen bovendien niet ineens, maar in delen op basis van facturen. Die facturen dienen eerst geaccordeerd te worden door de provincie, anders wordt er niet uitbetaald.

Wilt u ook profiteren van snel internet via een nieuwe glasvezelaansluiting? Wacht dan niet langer en kies de provider die bij u past.

Heeft u een geschikt abonnement bij een van de providers gevonden? Schrijf u dan snel in. 

Internet, televisie en telefonie

De providers waar we mee samenwerken, bieden tegen marktconforme prijzen verschillende diensten aan op het gebied van internet, televisie en telefonie. U bepaalt zelf van welke diensten u gebruik wilt maken. Iedere provider biedt daar verschillende mogelijkheden voor aan.

 

Abonnementen en providers vergelijken?

Om de keuze voor u wat makkelijker te maken, hebben we de pakketten die de providers aanbieden naast elkaar gezet. Zo kunt u eenvoudig een vergelijking tussen de providers maken en het pakket kiezen dat het beste bij u past. Komt u er niet uit of heeft u nog vragen? Geen probleem. Neem gewoon even contact met ons op. We helpen u graag met het kiezen van een provider.

Minimaal 920 contracten

Hoe eerder we uw inschrijving binnen hebben, hoe eerder we het benodigde aantal deelnemers hebben. Bij 920 contractanten starten we met de graafwerkzaamheden en kunt u alle mogelijkheden van supersnel internet
zelf ervaren.

Providers op ons netwerk

De diensten op het netwerk van Breedband Borger-Odoorn worden verzorgd door providers die gespecialiseerd zijn in de levering van glasvezeldiensten zoals internet, televisie en telefonie. Voor de particuliere markt zijn dat Multifiber, Stipte en Fiber.

Bent u ondernemer?
Dan kunt u ook kiezen voor een van de zakelijke abonnementen van WeServe.

Veelgestelde vragen

Om u zo goed mogelijk te kunnen informeren over ons glasvezelproject en de vele mogelijkheden van glasvezel, hebben we een aantal veel gestelde vragen voor u op een rijtje gezet. Zit u vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. 

Vergelijk de providers

Om de keuze voor u wat makkelijker te maken, hebben we de pakketten die de providers aanbieden naast elkaar gezet. Zo kunt u eenvoudig een vergelijking tussen de providers maken en het pakket kiezen dat het beste bij u past. 

Inschrijfbijeenkomsten

Heeft u moeite met het kiezen van de juiste provider. Of heeft u andere vragen over glasvezel. Kom dan naar een van de vijf informatieavonden. Onze dorpsambassadeurs beantwoorden uw vragen en helpen u graag met inschrijven.

Contact

Coöperatie Breedband Borger-Odoorn
Weijerdstraat 7
9411 PJ Beilen

info@breedbandborger-odoorn.nl
www.breedbandborger-odoorn.nl

Algemene Voorwaarden

Share This